Elementy systemu jakości w opiece zdrowotnej i obowiązki podmiotów leczniczych
Zarządzający placówkami medycznymi uważnie śledzą zmiany w projektowanej ustawie jakościowej, chcąc jak najlepiej przygotować się do czekających ich nowych obowiązków.
Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta może wejść w życie w I kwartale 2023 roku.
Ustawa w sposób kompleksowy ujmuje przepisy dotyczące obszaru jakości w opiece zdrowotnej, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo pacjentów. Założeniem twórców projektu było nie tylko objęcie jednym aktem ram prawnych zagadnienia jakości w tym sektorze, lecz także stworzenie ujednoliconego systemu umożliwiającego stałe monitorowanie, okresową ocenę i systematyczną poprawę jakości w sferze usług zdrowotnych.
System jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwa pacjenta składa się z:
- autoryzacji,
- wewnętrznego systemu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa,
- akredytacji i rejestrów medycznych.
Jako element systemu jakości w opiece zdrowotnej wskazuje się też Rejestr Zdarzeń Niepożądanych.
Zaprezentowana koncepcja systemu jakości w opiece zdrowotnej wymaga od podmiotów wykonujących działalność leczniczą podjęcia wielu działań prawno-organizacyjnych w celu realizacji zadań w dziedzinie jakości i bezpieczeństwa pacjenta w procesie udzielania świadczeń zdrowotnych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.