Pracownik wyrządził szkodę. Jakie kroki powinien podjąć menedżer placówki medycznej?
Menedżer placówki medycznej powinien poinformować pracownika, że jednym z jego podstawowych obowiązków jest sumienne i staranne wykonywanie pracy. Ponadto ma on obowiązek dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić placówkę na szkodę. Co zrobić, gdy pracownicy nie wywiązują się z tych podstawowych obowiązków?
- W placówce medycznej pracownicy ponoszą odpowiedzialność ze stosunku pracy i odpowiedzialność zawodową, które są niezależne od siebie.
- Odpowiedzialność pracowników za szkody wyrządzone pracodawcy zależy od niewykonania obowiązków i ich winy, a ograniczona jest do 3-miesięcznego wynagrodzenia.
- Menedżer placówki medycznej musi udowodnić winę pracownika oraz szkodę i nie może samodzielnie potrącać z wynagrodzenia pracownika na pokrycie strat. Zwolnienie dyscyplinarne lub inna kara porządkowa może być zastosowana w zależności od ciężkości naruszenia obowiązków pracowniczych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.