Obowiązek wyposażenia pracowników w kwalifikowany podpis elektroniczny
Czy wykonując działalność leczniczą w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej mamy obowiązek wyposażyć pracowników w kwalifikowany podpis lub podpis osobisty?
- Wprowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej w placówkach zdrowia wymaga od właścicieli i zarządzających przemyślenia sposobów elektronicznego podpisywania dokumentów.
- Prawo umożliwia stosowanie różnych form elektronicznego podpisu w dokumentacji medycznej, w tym kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego, podpisu osobistego, oraz metod potwierdzających pochodzenie i integralność danych, oferowanych bezpłatnie przez ZUS.
- Placówki medyczne mogą korzystać z certyfikatu ZUS, zapewniającego bezpłatne narzędzie do podpisywania dokumentacji elektronicznej, w tym e-ZLA, z możliwością odnowienia co 5 lat, a także z wewnętrznych mechanizmów systemów teleinformatycznych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.