Znaczenie rejestracji medycznej w ośrodku zdrowia
Do głównych zadań rejestracji medycznej należy przede wszystkim obsługa pacjenta zgodnie z przyjętymi standardami. Pracownik rejestracji medycznej jest pierwszą osobą, z którą styka się pacjent chcący zrealizować usługę medyczną w danym podmiocie. Pierwsze wrażenie, którego doświadczy pacjent, często będzie miało wpływ na całokształt jego oceny dotyczącej funkcjonowania danego podmiotu leczniczego. W jaki sposób praca rejestracji medycznej kształtuje wizerunek podmiotu leczniczego i na co należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu „pierwszą linią frontu”?
- Pracownik rejestracji medycznej pełni kompleksową rolę, dbając zarówno o rejestrację osobiście, telefonicznie i przez osoby trzecie, jak również o udzielanie informacji dotyczących funkcjonowania placówki medycznej i zasad dostępu do świadczeń zdrowotnych.
- W placówkach z kontraktem NFZ pracownik rejestracji medycznej odpowiada także za potwierdzanie prawa do świadczeń oraz organizację kolejek oczekujących w opiece specjalistycznej, a także może obsługiwać płatności za usługi prywatne i wystawiać faktury.
- Istotne jest, aby pracownik rejestracji medycznej miał odpowiednie kwalifikacje, w tym znajomość przepisów z zakresu ochrony zdrowia, umiejętności komunikacyjne, asertywność, i dbał o profesjonalny wygląd oraz przestrzegał zasad etyki zawodowej, aby wpływać pozytywnie na wizerunek placówki medycznej i zadowolenie pacjentów.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.