Jak się chronić przed wyciekiem danych wrażliwych
Mnożą się przykłady wycieku danych wrażliwych, utraty dużych pieniędzy, czy padania ofiarą innych oszustw, które często są skutkiem naszej niefrasobliwości, naiwności, podatności na socjotechniczne manipulacje. Jak ustrzec placówkę medyczną przed takim zdarzeniem?
Zapewne pamiętasz jeszcze spot telewizyjny wykorzystany w akcji poświęconej problemowi uwodzenia dzieci w Internecie, prezentujący rozmowę na czacie między dziewczynką i dorosłym mężczyzną podającym się za jej rówieśnika. Ta kampania medialna prowadzona pod hasłem „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” była projektem zrealizowanym w ramach programu Dziecko w Sieci i dotyczyła przypadków pedofilii w Internecie. W 2008 roku tygodnik „Przekrój” uznał ją za jedną z 20 reklam, które wstrząsnęły Polską. Najwyraźniej jednak cały czas trzeba o tym przypominać, i to bynajmniej nie tylko dzieciom. To my, dorośli, a zwłaszcza osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych, powinniśmy pamiętać o tym, że w kontaktach mailowych, telefonicznych czy w Internecie, nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.