• Ból i sztywność kolana – rola oceny biomechanicznej w procesie leczenia zachowawczego

Zapalenie kości i stawów kolan jest najczęstszą chorobą stawów oraz główną przyczyną bólu i niepełnosprawności wśród osób starszych. Jak zapewnić jej właściwą ocenę i leczenie podczas terapii zachowawczej?

• Jak dobrać buty, aby były wygodne i zdrowe dla stóp

Przygotowanie odpowiedniego obuwia i wkładek do butów na długą wędrówkę przyczyni się do tego, że nie doświadczymy żadnych problemów ze stopami czy nogami. Oto, jak dobrać odpowiednie obuwie.
  • Metoda Butejki - jak udoskonalić fizjoterapię oddechową pacjentów

Metoda Butejki oparta jest na ćwiczeniach oddechowych uczących kontroli oddechu oraz oddychania zmniejszoną objętością oddechową w celu redukcji skutków hiperwentylacji. Zapoznaj się z teorią tej metody i dowiedz się, jak ją stosować u swoich pacjentów.
  • Mięsień najszerszy grzbietu – czy może być dominującą siłą zapobiegającą w dążeniu do neutralności pacjenta

Nadaktywność prawego mięśnia najszerszego grzbietu może wynikać z pozycji, w której ciężar ciała spoczywa na nodze prawej będącej kończyną zakroczną. Sprawdź, jak w takiej sytuacji pokierować działania terapeutyczne.
  • Jak zmniejszyć napięcie emocjonalne u pacjenta z bólem – przykłady ćwiczeń

Ból to informacja modyfikowana przez niepoliczalne ilości procesów myślowych i fizjologicznych pacjenta, których on sam nie rozumie i najczęściej nie kontroluje. Jaka jest w tym rola terapeuty?
  • Jak kontrolować defekację w świetle rozwoju zachodniej cywilizacji

Podczas, gdy przysiad pozostaje tradycyjną i powszechnie praktykowaną pozycją w trakcie defekacji w populacjach Azjatów (włączając Japonię, Koreę i Chiny) i Afrykanów, populacje krajów zachodnich przyzwyczajone są do siedzenia na toaletach 1 . Jakie zagrożenia się z tym wiążą i jak możemy im zapobiegać?

Sierpień 2017 - Nr 5
AFO 05