• Dlaczego warto kierować pacjentów na badania biomechaniczne

Do lekarza ortopedy zgłasza się sportowiec z dolegliwościami bólowymi związanymi z uprawianą dyscypliną sportu. Lekarz wypisuje mu skierowanie na fizjoterapię – 3 wizyty tygodniowo. Pacjent uczęszcza regularnie na terapię manualną połączoną z ćwiczeniami. Po 6 tygodniach dolegliwości bólowe znikają. Pacjent cieszy się, że może znowu rozpocząć treningi. Terapeuta jest zadowolony, że pomógł kolejnej osobie. Mijają 2 tygodnie - pacjent wraca z tymi samymi dolegliwościami. Gdzie leży problem i jak można temu zaradzić?

• Franczyzowe centra usług rehabilitacyjnych – na co zwrócić uwagę, rozważając taką formę prowadzenia biznesu

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi fizjoterapeutyczne zaczęły się pojawiać oferty franczyzowych centr usług rehabilitacyjnych, które oferują kompleksowe know-how, nowoczesne narzędzia kreowania sprzedaży oraz silne wsparcie franczyzodawcy. Czym zatem jest franczyza i czy - uwzględniając odmienności usług związanych z medycyną oraz rehabilitacją - ma sens i szansę powodzenia?
  • Czy musisz zarejestrować gabinet akupunktury jako podmiot leczniczy

Obecnie można prowadzić praktykę akupunktury czy udzielać porad zielarskich na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (miasta/gminy) jako „działalność paramedyczna”. Sprawdź, jakie jeszcze wymogi musisz spełnić.
  • Komunikacja z pacjentem sposobem na budowanie wizerunku eksperckiego

To, w jaki sposób fizjoterapeuta rozmawia z pacjentem, o czym mówi, na czym się skupia w rozmowie, niewątpliwie świadczy o jego profesjonalizmie. Dowiedz się, jak świadomie kształtować styl komunikowania, aby osiągać zamierzone efekty w pracy terapeutycznej.
  • Model wieloaspektowego usprawniania seniora – poznaj autorskie rozwiązanie

Proces postępowania fizjoterapeutycznego i psychologicznego w pracy z seniorem nie zawsze przebiega optymalnie. Terapeuci często nie mają odpowiednich narzędzi, wiedzy, doświadczenia i empatii w pracy z osobami starszymi. Poznaj model pracy, który nie wymaga znaczących nakładów finansowych i pozwala na zachowanie szacunku, godności i aktywności na miarę możliwości seniora.
  • Jak zminimalizować opóźnioną powysiłkową bolesność mięśniową za pomocą metody Kinesiology Taping

Wysiłek fizyczny jest ściśle związany ze zmianami zachodzącymi w tkance mięśniowej. Konsekwencjami aktywności fizycznej są objawy zmęczenia mięśni, uszkodzenia ich włókien, czy też stany zapalne. Informacją o zachodzących w tych tkankach procesach jest często ból mięśni. Poznaj możliwości i korzyści stosowania Kinesiology Tapingu w opóźnionej powysiłkowej bolesności mięśniowej.
  • Oddychanie przez nos w procesie reedukacji oddechowej – sprawdź, jakie ma znaczenie

Choroby układu oddechowego coraz częściej dotykają naszych pacjentów, a jakość powietrza jest coraz gorsza. Dlatego istotne jest, by nasi pacjenci zaczęli oddychać przez nos – co chroni nasze drogi oddechowe i promuje efektywną mechanikę oddychania. Dowiedz się, dlaczego oddychanie przez nos jest ważnym elementem procesu wentylacji.
  • Dowiedz się, jakie znaczenie ma kwas żołądkowy w procesie trawiennym

Nieodpowiednia produkcja kwasu żołądkowego może skutkować dysfunkcjami w obrębie pozostałych części układu pokarmowego, które prowadzą do złego trawienia i wchłaniania, zapalenia, dysbiozy, toksyczności oraz zaburzeń autoimmunologicznych. Sprawdź, co jest niezbędne do normalnego funkcjonowania układu pokarmowego.

Kwiecień 2018 - Nr 4 (13)
AFO 13-1-1