• Profilaktyka upadków u pacjentów geriatrycznych – poznaj propozycję terapii

Geriatria jako dział medycyny zajmuje się profilaktyką i leczeniem osób w podeszłym wieku, zwłaszcza w sposób niefarmakologiczny, m.in. przez fizjoterapię geriatryczną. Dzięki fizjoterapii pacjenci mogą znacznie poprawić swoją sprawność funkcjonalną i zmniejszyć dawki przyjmowanych leków bądź całkowicie z nich zrezygnować. Poznaj praktyczne ćwiczenia, które możesz wykorzystać.

• Wykonujesz zabiegi borowinowe - sprawdź, jakich zasad przestrzegać

Zabiegi borowinowe mają długą tradycję w Polsce i są wpisane do programów sanatoryjnych większości uzdrowisk. Stanowią też ważną pozycję w ośrodkach odnowy biologicznej i gabinecie fizjoterapeutycznym. Sprawdź, jaką borowinę wykorzystywać do zabiegów.
  • Jak wady stóp wpływają na wyższe parte narządu ruchu

Jeśli pacjent skarży się na nawracający ból kręgosłupa lub częste bóle głowy, zbadaj jego stopy. Właśnie tam może znajdować się przyczyna dolegliwości. Dowiedz się, w jak nietypowy sposób mogą przejawiać się wady stóp i jak skutecznie pomóc pacjentom lecząc przyczynę, a nie objawy.
  • Jakie czynności zawodowe może wykonywać fizjoterapeuta – nowe rozporządzenie

Fizjoterapeuta ocenia stan zdrowia pacjenta. Działa we własnym imieniu i na własne ryzyko - może kierować się opinią lekarza, ale nie musi. Od niedawna obowiązuje już rozporządzenie, które dookreśla rodzaj czynności, które może wykonywać przedstawiciel tego zawodu.
  • Jak centralizacja głowy kości ramiennej wpływa na biomechanikę obręczy barkowej

Prawidłowa biomechanika stawu ramiennego odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu całego kompleksu barkowego. Bez centralizacji głowy kości ramiennej w panewce łopatki jest ona niemożliwa. Poznaj główne aspekty niezbędne w pracy z obręczą barkową.
  • Jak skutecznie pracować nad stabilizacją lędźwiowego odcinka kręgosłupa

Coraz częściej do gabinetów trafiają sportowcy skarżący się na bóle pleców - zwłaszcza lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Bardzo często problem tkwi w słabej aktywności mięśni głębokich i braku umiejętności utrzymania odpowiedniego ciśnienia wewnątrz brzusznego podczas wykonywania ćwiczeń. Sprawdź, jak zadbać o kręgosłup pacjentów, którzy regularnie uprawiają aktywność fizyczną.

Wrzesień 2018 - Nr 10 (19)
AFO 19-1