• WSZYSTKIE
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017

Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • Jak pracować z pacjentem po urazie uderzeniowym

    Whiplash jest jednym z najczęstszych urazów odcinka szyjnego pojawiającym się w trakcie wypadku komunikacyjnego. Co ciekawe, może też wystąpić podczas nurkowania lub innego nieszczęśliwego incydentu. Sprawdź, co może pomóc w terapii takiego pacjenta.

Artykuły

  • Jak przygotować rejestratorkę do pracy z danymi osobowymi pacjentów przychodni fizjoterapii

    Osoba podejmująca się pracy w zakresie rejestracji pacjentów i kontaktu z nimi powinna być przeszkolona m.in. z przepisów o ochronie danych osobowych. Jaką dokładnie wiedzę powinna mieć i jakich informacji może udzielać pacjentom na odległość?
  • Czy inspektor ochrony danych powinien brać udział w rozpatrywaniu skarg pacjentów

    Każde centrum fizjoterapii wdrożyło system rozpatrywania skarg i wniosków, jednak każdy z nich wymaga weryfikacji pod kątem realizacji wymogów RODO. Sprawdź, jak rozporządzenie unijne wpływa na proces rozpatrywania skarg i wniosków. Czy włączać do niego inspektora ochrony danych osobowych?
  • Jak planować urlopy fizjoterapeutów, aby nie zakłócić pracy placówki

    Personel placówki, w tym fizjoterapeuci zatrudnieni na podstawie umów o pracę, mają prawo do płatnego urlopu wypoczynkowego. Urlopu takiego udzielasz zazwyczaj na podstawie planu urlopów. Sprawdź, jak sporządzić ten dokument i zapewnić normalny tok pracy.
  • Jak się przygotować do współpracy z zewnętrznym portalem rejestrującym wizyty

    Pacjent chciał zarejestrować za pośrednictwem portalu internetowego wizytę do fizjoterapeuty. Podczas tej procedury podaje swoje dane i ma wgląd w terminarz fizjoterapeuty. Takie praktyki są bardzo popularne, ale czy bezpieczne?
  • Jak zabezpieczyć dokumentację w postaci elektronicznej

    W dobie wszechobecnej cyfryzacji skieruj uwagę w kierunku obowiązku przechowywania i zabezpieczania dokumentacji medycznej prowadzonej w postaci elektronicznej. Nowe zagrożenia, np. możliwość zdalnego jej „przejęcia” przez osoby nieuprawnione, wymagają od placówek fizjoterapii szczególnej ostrożności i świadomego wdrożenia rozwiązań, które wprowadza nowe rozporządzenie o dokumentacji medycznej.
  • Jak kształtować markę gabinetu fizjoterapii

    Działania employer brandingowe mają pomóc w pozyskaniu dobrych fachowców, ubiegając konkurencję. Są też okazją do inicjatyw komunikacyjnych. Pamiętaj jednak, że nie mogą być kierowane jedynie na zewnątrz placówki. Często bowiem zapomina się o budowaniu marki pracodawcy w zespole i poinformowaniu najpierw swojego zespołu o rozwoju, zmianach, sukcesach itp.
  • Raty leasingu za aparaturę – jak je obniżyć w dobie pandemii

    Fizjoterapeuci bądź właściciele gabinetów fizjoterapii ponoszą koszt rat leasingowych za sprzęt, którego w czasie pandemii koronawirusa nie mogą używać. Jak w takiej sytuacji próbować renegocjować umowę?
  • Czy Foam Roller to dobry sposób na mobilizację powięziową

    Czy Twój klient próbował kiedyś zwiększyć mobilność przez ćwiczenia rozciągające i nie widział efektów? Bezskutecznie walczył z usunięciem punktów zapalnych w mięśniach? Rozwiązaniem może być dołączenie do treningu rozciągania tkanek foam rollera. Sprawdź, na czym polega ta metoda i jakie przynosi efekty.
  • Czerwone flagi w pracy trenera – jak je rozpoznać i co mogą oznaczać

    Czerwone flagi w pojedynkę nie znaczą wiele, jednak kilka może świadczyć o poważnej patologii. Dowiedz się czym są, dlaczego są ważne nie tylko dla fizjoterapeuty, ale i trenera, oraz jak je odnaleźć.

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2020 - Nr 8 (43)
Fizjoterapia funkcjonalna nr 43 4FO0043

Opinie czytelników

wiper-pixel