Jak rozwijać kluczowe kompetencje menedżera

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 4 stycznia 2017
Jak rozwijać kluczowe kompetencje menedżera

Menedżerowie, którzy zdobywali wiedzę kilkanaście lat temu, pamiętają podstawy zarządzania i treningu kierowniczego, gdzie najważniejszymi kompetencjami menedżerskimi było zarządzanie personelem (w tym grupą, na różnych etapach jej rozwoju), nadzorowanie, motywowanie, organizowanie, zarządzanie budżetem. Co jest ważne obecnie?

Z czasem konieczne stało się rozwijanie wiedzy i umiejętności w kierunku współdzielenia decyzyjności i odpowiedzialności – zarządzanie partycypacyjne – oraz szerokie kompetencje w zakresie zarządzania projektami i organizacji prac projektowych (często koordynując prace firm outsourcingowych i pracowników, a nie realizując je samodzielnie). To połączenie umiejętności planowania, realizacji i raportowania, wraz z wiedzą z zakresu SCRUM w zakresie zarządzania procesami.

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
kompetencjemenedżer