Jak rozliczyć inwestycje w obcym środku trwałym
Przystosowanie siedziby do świadczenia usług medycznych wymaga wkładu finansowego zarówno w sprzęt, jak i w wykorzystywaną nieruchomość. Jak więc rozliczać pod względem podatkowym i rachunkowym inwestycje w obcym środku trwałym?
Placówka medyczna może realizować swoje zadania nie tylko w nabytych na własność nieruchomościach. Często zdarza się, że lokal jest wynajmowany, użyczany lub wykorzystywany z wykorzystaniem leasingu. Opłaty ponoszone w związku z umowami pozwalającymi na korzystanie z cudzego majątku (np. wynajmem, leasing) można rozliczać w kosztach podatkowych na bieżąco i to niezależnie od ich wartości. Problem pojawia się, gdy oprócz samych opłat za udostępnienie majątku, jednostka medyczna decyduje się ponosić nakłady inwestycyjne na ten majątek. Tu prawo do bezpośredniego rozliczania w kosztach podatkowych wydatków na tzw. inwestycje w obcych środkach trwałych ulega znaczącemu ograniczeniu.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.