Jak podpisywać elektroniczną dokumentację medyczną

/appFiles/site_102/images/autor/dCtYKeDpckvTngL.jpeg

Autor: Wojciech Haniszewski

Dodano: 21 marca 2018
Jak podpisywać elektroniczną dokumentację medyczną

Podpisywanie dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej już od kilku lat nie podlega szczególnym obostrzeniom. Inaczej jednak będzie z elektroniczną dokumentacją medyczną, której częściowe wdrożenie ma nastąpić 1 stycznia 2019 r. Sprawdź, kiedy możesz podpis składać z wykorzystaniem wewnętrznych mechanizmów systemu informatycznego, a kiedy będziesz musiał mieć k walifikowany podpis elektroniczny?

Przygotowujemy się do wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) w naszej placówce. Czy w związku z tym możemy korzystać z podpisu tzw. niekwalifikowanego? Czy jest on wiarygodny i równorzędny podpisowi odręcznemu?

Rozważania należy rozpocząć od ważnego rozróżnienia między:

  1. dokumentacją medyczną w postaci elektronicznej, o której mowa w rozporządzeniu ministra zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania,

  2. elektroniczną dokumentacją medyczną, którą reguluje ustawa o systemie informacji w ochronie zdrowia.

Przepisy rozróżniają elektroniczną dokumentację medyczną i dokumentację medyczną w postaci elektronicznej. Tylko w przypadku tej drugiej podpis można składać z wykorzystaniem wewnętrznych mechanizmów systemu teleinformatycznego.

Czytaj więcej na temat zastosowania podpisu elektronicznego w placówkach medycznych w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.