Pacjent może upoważnić wskazaną przez siebie osobę do zapoznawania się z informacjami dotyczącymi jego stanu zdrowia i udzielanymi mu świadczeniami. Personel medyczny ma obowiązek odbierać od pacjentów oświadczenia o upoważnieniu osób do dokumentacji medycznej. Czy pacjenci mogą je zmieniać?
Pacjent może wyrazić sprzeciw ustnie albo przez takie zachowanie się, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na brak woli poddawania się czynnościom proponowanym przez lekarza. Jak sformułować ten dokument, aby należycie zabezpieczał interesy placówki?
Pacjent może wyrazić sprzeciw ustnie albo przez zachowanie, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na brak woli poddawania się czynnościom proponowanym przez lekarza. Jak w takiej sytuacji sformułować oświadczenie o odmowie poddania się zabiegowi, aby należycie zabezpieczał interesy placówki?
Pacjent może złożyć upoważnienie o charakterze ogólnym w jednym podmiocie medycznym. Czy upoważnia ono do dostępu do dokumentacji medycznej przechowywanej również w innej placówce i powinno być uznawane?
Często się zdarza, że pacjent korzysta z prawa do dostępu do dokumentacji medycznej przez osoby trzecie, które działają na podstawie upoważnienia. Niektóre placówki życzą sobie, aby upoważnienie było szersze, tzn. zawierało więcej danych, niż imię i nazwisko. Jednak czy w świetle RODO aż tyle danych jest niezbędnych? Dowiedz się, co radzi nasz ekspert, Aneta Naworska, adwokat z Kancelarii Naworska Marszałek sp.k. w Toruniu.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!