Michał Feldman: Dbamy o zdrowie psychiczne medyków
W procesie diagnostyki i leczenia chorób o podłożu psychicznym istotna jest znajomość światowych trendów medycznych i lokalnych zjawisk społecznych. Rozmowa z dr. Michałem Feldmanem, dyrektorem w NZOZ Centrum Terapii Dialog w Warszawie.
Andrzej Ryś: UE wspiera cyberbezpieczeństwo i zdrowie cyfrowe
W nowej perspektywie 2021–2027 z funduszy strukturalnych są dostępne środki finansowe na sfinansowanie rozwiązań w zakresie cyberbezpieczeństwa i zdrowia cyfrowego – mówi dr Andrzej Ryś, dyrektor ds. systemów zdrowia, produktów medycznych i innowacji, DG Sante w Komisji Europejskiej.
Urszula Szybowicz: Wypalenie zawodowe pracowników medycznych – pierwszy autorski program W(y)SPA
Aby zapobiegać depresji i wypaleniu zawodowemu wśród pracowników medycznych, Fundacja „Nie widać po mnie” uruchomiła autorski program dla medyków wypalonych zawodowo W(y)SPA. O tym, dlaczego warto z niego skorzystać, mówi Urszula Szybowicz, prezes i założyciel Fundacji „Nie widać po mnie”.
Alina Pospischil: Sytuację kryzysową w Ukrainie warto potraktować jako wyzwanie rozwojowe
Warto wspierać personel medyczny i pacjentów w trudnej sytuacji emocjonalnej związanej z pandemią i wojną w Ukrainie. Jakie znaczenie ma system wewnętrznej komunikacji dla właściwych relacji między personelem i pacjentami w czasie sytuacji nadzwyczajnej? Rozmowa z Aliną Pospischil, rzeczniczką prasową Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie.
Anna Gawrońska: Wiemy, co pomoże we wdrożeniu systemów IT w placówkach medycznych
Wykorzystanie standardów interoperacyjności i znajomość dobrych praktyk efektywnego korzystania z funkcjonalności systemów teleinformatycznych oraz innowacji w ochronie zdrowia to działania zwiększające szansę na bezproblemowe wdrożenie systemów IT w placówkach medycznych. Rozmowa z Anną Gawrońską, doktor nauk ekonomicznych, ekspertką ds. ochrony zdrowia i zarządzania placówkami medycznymi.
Łukasz Bruski: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w placówce
Najnowsze zastosowania sztucznej inteligencji są niezbędne w każdej placówce medycznej. Pomagają m.in. efektywnie zarządzać zasobami pozamedycznymi procedurami szpitalnymi z wykorzystaniem konkretnych zasobów AI – mówi Łukasz Bruski, prezes zarządu Centrum Słuchu i Mowy sp. z o.o.
Małgorzata Gałązka-Sobotka: W czym pomaga spójność kompetencji menedżerów
Zapewnienie wsparcia lekarzom i pozostałemu personelowi medycznemu w czasie kryzysu to jedno z wyzwań kierowników placówek medycznych – rozmowa z dr Małgorzatą Gałązką-Sobotką, dyrektorem Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego.
Michał Rybak o tym, jak LUX MED pomaga Ukraińcom
Oprócz pomocy doraźnej i wsparcia medycznego uchodźców z Ukrainy na terenie Polski Grupa LUX MED prowadzi działania również na Ukrainie… Niedawno przekazano karetkę z pełnym wyposażeniem i lekami do szpitala we Lwowie. Jak udało się tak szybko przeprowadzić akcję pomocy? Rozmowa z Michałem Rybakiem, wiceprezesem ds. operacyjnych w Grupie LUX MED.
Michał Chrobot: Koder pomoże w realizacji umowy z NFZ
Wykształcony koder to wsparcie i odciążenie pracy personelu medycznego od kodowania rozpoznań stawianych pacjentom i wykonanych na ich rzecz procedur medycznych. Rozmowa z dr. n. o zdr. MICHAŁEM CHROBOTEM, prezesem Zarządu Polskiego Towarzystwa Koderów Medycznych.
Bartłomiej Chmielowiec: Jak przestrzegać praw pacjenta w czasie pandemii
W czasie pandemii dopuszcza się ograniczenia w korzystaniu z praw pacjenta. Prawa pacjenta można jednak tylko ograniczyć, a nie wyłączyć ich stosowanie. Ograniczenia muszą być także dostosowane do występującego aktualnie zagrożenia epidemicznego – mówi Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.