Obowiązkowa czynność, o której lekarz powinien pamiętać przed rozpoczęciem leczenia, to odebranie zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego od pacjenta. Sprawdź, jak odbierać te zgody.
Mimo że pojęcie zabiegu podwyższonego ryzyka nie doczekało się w polskim prawie definicji, niewątpliwie pisemnej zgody wymagają wszelkie procedury diagnostyki inwazyjnej lub wymagającej użycia środków kontrastujących.
Z webinarium dowiesz się:
Prelegentka: dr Ewelina Tylińska – adwokat/senior lawyer w Kancelarii Fortak & Karasiński Radcowie Prawni z siedzibą w Łodzi
Obowiązek udzielania świadczeń zdrowotnych nie jest bezwarunkowy. Przepisy wskazują bowiem sytuacje, kiedy odmowa leczenia lub odstąpienie od dalszego leczenia są zgodne z prawem. Sprawdź, kiedy lekarz ma prawo do odmowy leczenia i jak to uzasadnić.
Zapraszamy naszych prenumeratorów do udziału webinarium pt. „ Pacjent nieświadomy – jak odebrać zgodę na zabieg i leczenie?”. Webinarium poprowadzi: mec. dr Ewelina Tylińska - Senior Lawyer/Adwokat w F/K LEGAL.
Ze względu na coraz większą roszczeniowość pacjentów oświadczenie pacjenta odbieraj nie tylko w przypadku odmowy, lecz także w przypadku wyrażenia zgody na wykonanie szczepienia. Sprawdź, co bezwzględnie musi się w nim znaleźć.
Jaką treść powinna przybrać zgoda pacjenta na przyjęcie do szpitala i hospitalizację, aby zabezpieczyć podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych przed ewentualnymi roszczeniami pacjentów lub członków ich rodzin z tytułu zakażenia COVID-19?
Niejednokrotnie w chirurgii czy ginekologii zdarza się taka sytuacja, w której lekarz nie jest w stanie do końca stwierdzić, co zastanie po „otwarciu” pacjenta. W związku z tym powstaje pytanie, czy pacjenta informować o wątpliwościach, czy tylko o tym, co pewne. Jak postępować zgodnie z prawem?
Nowy formularz zgody pacjenta na przetwarzanie danych osobowych powinieneś dostosować do definicji zgody i warunków jej wyrażania zamieszczonych w RODO. Sprawdź, jak to zrobić.
Przepisy nie wymagają, aby odnośnie wszystkich czynności medycznych pacjent wyrażał zgodę w formie pisemnej. Sprawdź, czy możesz zastosować tę regułę w odniesieniu do pobrania krwi lub iniekcji dożylnej?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!