Każdy administrator danych osobowych, który pozyskuje zgody w zakresie marketingu bezpośredniego, musi dostosować się do przepisów dyrektywy Omnibus. W przeciwnym razie nie tylko narusza przepisy RODO, lecz także dopuszcza się czynu nieuczciwej konkurencji. Jakie są obowiązki placówek medycznych w tym zakresie?
Ustawa wdrażająca dyrektywę OMNIBUS do prawa polskiego obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. Wprowadza m.in. istotne zmiany w sposobie prezentowania obniżek cen i w obowiązkach informacyjnych przedsiębiorców względem konsumentów. Jak dalece zmiany mają wpływ na działalność placówek medycznych?
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują przepisy implementujące dyrektywę unijną Omnibus. Dotyczy ona głównie aspektów związanych z rynkiem e-commerce, jednak wprowadziła też istotne zmiany w nowej ustawie o wyrobach medycznych.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!