Menedżerowie zarządzający podmiotami leczniczymi muszą ciągle poszukiwać rozsądnych relacji między efektywnością a ryzykiem finansowym. Skutki podjętych decyzji i mogące wyniknąć z nich negatywne konsekwencje spadną bowiem na ich barki.
Przepisy konstytucji rozróżniają prawo do ochrony zdrowia i do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Nie wynika z nich zatem gwarancja otrzymania wszystkich rodzajów świadczeń bezpłatnie. Pobieranie dodatkowych opłat placówkach, które mają kontrakt z NFZ, jest jednak mocno ograniczone, mimo że od dawna słychać głosy, aby pacjenci mogli współfinansować niektóre procedury.
Serwis e-POLMED jest platformą internetową umożliwiającą uzyskanie porad doświadczonych lekarzy różnych specjalności, bez konieczności wychodzenia z domu, zwalniania się z pracy czy rezygnacji z trwającej właśnie podróży. Zastosowanie nowoczesnego rozwiązania, jakim jest wideokonsultacja, zapewnia prywatną i bezpieczną, a przy tym poufną – co gwarantujemy - rozmowę z lekarzem - wywiad z Romualdem Magdoniem, wiceprezesem zarządu POLMED S.A. - centrala w Starogardzie Gdańskim.
Darowizny finansowe i rzeczowe od sponsorów i ludzi dobrej woli są dziś najbardziej popularnymi, dodatkowymi formami wsparcia polskich placówek medycznych. To dzięki nim otrzymują one możliwość inwestycji i rozwoju lub oddalają widmo upadłości, zaś firmy i organizacje udowadniają, że trend społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) to osadzona w konkretnych realiach i wymierna pomoc najbardziej potrzebującym - pacjentom.
Finansowanie ratalne jest wykorzystywane przy finansowaniu dostaw sprzętu medycznego oraz przy realizacji kompleksowych projektów inwestycyjnych, modernizacji infrastruktury w placówkach medycznych, czy zakupach sprzętu komputerowego i oprogramowania. Jednostki te coraz częściej korzystają z rozłożenia płatności na raty, decydując się na mniejsze zakupy z opcją spłaty w ciągu od 6 do 12 miesięcy lub na inwestycje o dużych rozmiarach, rozkładając spłatę na okres 5 czy nawet 10 lat.
Świadczeniodawcy, którzy dochodzą od Narodowego Funduszu Zdrowia zwrotu poniesionych kosztów z tytułu tzw. nadwykonań, powinni w pierwszej kolejności dążyć do polubownego uregulowania tej kwestii, a powództwo sądowe uznawać za ostateczność.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!