Problematyka reklamowania produktów leczniczych przez lekarzy od lat pozostaje kwestią kontrowersyjną i bywa przedmiotem licznych dyskusji, zwłaszcza w dobie powszechnego dostępu do mediów społecznościowych, w których z reklamą spotykamy się na każdym kroku. Komisja Etyki Lekarskiej Naczelnej Rady Lekarskiej opublikowała swoje stanowisko w tym zakresie. Dowiedz się, co z niego wynika.
Przepisy regulują odrębnie zasady reklamy produktów leczniczych, gdy reklamodawca kieruje ją do osób uprawnionych do wystawiania recept. Regulacji podlegają także zasady odwiedzania placówek medycznych. Sprawdź, jakie prawa i zakazy dotyczą lekarzy w związku z działalnością reklamodawcy.
Lekarze często otrzymują atrakcyjne propozycje wzięcia udziału w reklamie. Reklamy mogą dotyczyć wyrobów medycznych, produktów leczniczych lub suplementów diety. Reklamą zainteresowane są także placówki medyczne, które promując swą działalność, chcą wykorzystać wizerunek zatrudnionych tam specjalistów. Sprawdź, jakie masz możliwości.
Z tego odcinka podcastu "Prawo dla zdrowia" dowiesz się, jak legalnie promować swój biznes medyczny i na co zwracać uwagę przy marketingu, promocji i reklamie usług medycznych.
Placówka medyczna może przekazywać informacje o swoich usługach, jednak przekaz nie może mieć cech reklamy. Lekarze prowadzący indywidualne praktyki mają jeszcze więcej ograniczeń , które nakłada Naczelna Izba Lekarska . Sprawdź, jak postąpić w przypadku artykułu sponsorowanego.
„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!