Dla lekarza czy podmiotu leczniczego mediacja może okazać się atrakcyjna ze względu na tempo postępowania, jej poufny charakter oraz niższy koszt prowadzonego postępowania. Ponadto odformalizowane posiedzenie mediacyjne sprzyja dialogowi, który z kolei prowadzi do osiągnięcia kompromisu. Sprawdź, od czego zacząć?
Rzecznik Praw Pacjenta ma prawo przystępować do każdego postępowania sądowego o odszkodowanie za naruszenie praw pacjenta. Jego uprawnienia są w takich sprawach równe uprawnieniom prokuratora w procesie cywilnym. Dlaczego placówka powinna o tym pamiętać?
NFZ skierował do niektórych lekarzy wezwania do ugody. W ten sposób w większości przypadków dochodzi roszczeń z tytułu umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub upoważniających do wystawiania recept na leki refundowane. Co można zyskać, podpisując ugodę z NFZ?
W sytuacji gdy pacjent zarzuca placówce, że padł ofiarą błędu medycznego, zawsze warto zaczynać od propozycji ugody. Jeśli nie ma na to szans, trzeba dobrze przygotować się do procesu. Jakie kroki ma podjąć kierownik placówki, do której trafiło roszczenie?
Świadczeniodawcy, którzy dochodzą od Narodowego Funduszu Zdrowia zwrotu poniesionych kosztów z tytułu tzw. nadwykonań, powinni w pierwszej kolejności dążyć do polubownego uregulowania tej kwestii, a powództwo sądowe uznawać za ostateczność.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!