System Zarządzania Jakością – co zyskasz po wdrożeniu

/appFiles/site_102/images/autor/JlUzghaRkbsVq7u.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 14 maja 2020
System Zarządzania Jakością – co zyskasz po wdrożeniu

Co prawda większość organizacji zaczyna myśleć o wdrożeniu ISO dopiero w momencie, gdy zaczynają wymagać tego zleceniodawcy czy potencjalni zleceniodawcy, ale są też podmioty medyczne, które nie czekają, aż pojawią się problemy. Sprawdź, dlaczego jakość to wartość strategiczna i jak ją wykorzystać w budowie przewagi konkurencyjnej.

System Zarządzania Jakością określa standardy zarządzania organizacją w myśl normy ISO 9001. System ten skupia się na zapewnieniu jak najlepszej jakości produktów i usług oraz ciągłym doskonaleniu przez firmę. 

Wszystkie wymagania normy ISO 9001:2008 są ogólne i mają zastosowanie do wszystkich organizacji, niezależnie od typu, branży czy wielkości. Jak każdy system zarządzania ma na celu umożliwienie, ułatwienie planowania i realizacji działań związanych z jakością.

Do budowy i rozwoju jakości wykorzystuje się m.in. międzynarodowe standardy, np. System Zarządzania Jakością wg norm ISO oraz inne, techniczne specyfikacje branżowe. 

Systemy te stanowią bardzo często pierwszy krok w kierunku doskonalenia jakości zarządzania także podmiotami medycznymi. Coraz większego znaczenia nabiera rozpatrywanie problematyki jakości w aspekcie strategicznym.

Podstawową rolę w tym ujęciu stanowi konsekwentnie realizowana strategia organizacji, która obejmuje świadome podejmowanie decyzji, w kontekście świadomie przyjętej wizji i misji, a także atrakcyjności rynku medycznego.

Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.