E-Doradca to nowa, bezpłatna usługa NFZ, która pozwala na konsultacje z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą aplikacji Microsoft Teams. Można z niej skorzystać w dni robocze od godz. 8.00 do godz. 16.00, jednak wymagana jest wcześniejsza rezerwacja.
Jakie tematy pacjent może omówić z e-Doradcą NFZ?
Można uzyskać informacje ogólne na tematy takie jak: prawa pacjenta, ubezpieczenie zdrowotne, leczenie uzdrowiskowe, zasady udzielenia świadczeń, ubezpieczenia dobrowolnego, refundacje czy realizacja zleceń na wyroby medyczne.
Ponadto e-Doradca udzieli informacji o placówkach medycznych, dostępnych terminach leczenia czy zwrocie kosztów.
Można również dowiedzieć się więcej o profilu zaufanym, profilaktyce zdrowia czy portalu diety.nfz.gov.pl.
Jak umówić się na konsultację z pracownikiem oddziału NFZ, aby skorzystać z nowej usługi?
Aby skorzystać z usługi, wystarczy odwiedzić stronę e-doradca.nfz.gov.pl, wybrać województwo, dzień, godzinę i temat spotkania, a następnie podać swój adres e-mail. Po zarezerwowaniu spotkania, na podany adres e-mail zostanie wysłany link do spotkania. Jeśli rezerwacja zostanie dokonana po godzinie 16:00, link zostanie wysłany następnego dnia roboczego.
e-Doradca. Jak przygotować się do spotkania? Co umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału?
NFZ podkreśla, że podczas spotkania e-Doradca nie będzie weryfikował tożsamości pacjenta.
Ponadto zaleca się nie udostępniać zrzutów ekranu ani nagrań ze spotkania. Choć e-Doradca odpowie na pytania ogólne, nie będzie w stanie rozwiązać indywidualnych spraw, takich jak status ubezpieczenia.
Każde spotkanie z e-Doradcą trwa 20 minut i może zostać zakończone wcześniej, jeśli jest zaplanowane kolejne spotkanie.