Marketing usług medycznych – na co placówce medycznej pozwalają przepisy
Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?
- Podawanie do wiadomości publicznej informacji o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych jest dozwolone, pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie noszą cech reklamy.
- Marketing medyczny koncentruje się na promocji produktów i usług medycznych, mając na celu przyciągnięcie pacjentów, poprawę ich zdrowia i zwiększenie zysków, jednak podlega surowym regulacjom prawnych w celu ochrony pacjentów.
- Reklama usług medycznych musi być wyraźnie odróżniana od informacji, nie może zawierać zachęt ani prób nakłonienia do skorzystania z usług medycznych, informacji o metodach leczenia, cenach, jakości sprzętu medycznego, zniżkach ani porównywaniu się do konkurencji.
- Czytaj też:
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.