• WSZYSTKIE
  • 2019
  • 2018
  • 2017

Dlaczego trening funkcjonalny zaczynać od stabilizacji mięśniowej miednicy

/appFiles/site_146/images/autor/4pYqGLPsu7moXRk.jpeg

Autor: Dorian Łomża

Dodano: 24 kwietnia 2018
Dlaczego trening funkcjonalny zaczynać od stabilizacji mięśniowej miednicy

Siedzący tryb życia wpływa negatywnie na mięśnie stabilizujące miednicę. Gdy siadamy, przestaje działać siła grawitacji, a to z kolei wpływa na wyłączenie aktywności mięśni pośladkowych wielkich, które wraz z prostownikiem grzbietu odpowiadają za utrzymanie pionowej postawy ciała. Siedząca pozycja osłabia również mięsnie pośladkowe średnie i małe, które mają bardzo duży wpływ na stabilizację miednicy oraz prawidłowe ustawienie kończyn dolnych. Jakie ćwiczenia zatem warto włączyć do terapii, aby zwiększyć jej skuteczność?

Pozostało jeszcze 93 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Fizjoterapia funkcjonalna"

Sprawdź ofertę »
Zyskujesz:
  • Ciekawe rozwiązania przypadków medycznych
  • Niecodzienne zastosowania w terapiach fizjoterapeutycznych
  • Gotowe wzory dokumentów i pomoc eksperta

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła


Aktualnie przeglądasz

Czerwiec 2018 - Nr 6 (15)
AFO 15-1

Opinie czytelników

wiper-pixel