Jak uczyć lekarzy dobrej komunikacji z pacjentem
Pacjent marzy o tym, by trafić do troskliwego lekarza, który wykaże się empatią. Wtedy łatwiej mu poddać się leczeniu i przekonać się, że trafił w dobre ręce. Jak menedżerowie mogą kształtować taką postawę u swoich lekarzy?
Około 30% uczelni medycznych w Polsce nie przeprowadza zajęć z komunikacji z pacjentem. Inne dopiero wprowadzają ten przedmiot lub robią zajęcia dodatkowe, w których mogą wziąć udział chętni studenci. A przecież zaraz obok wiedzy praktycznej z wybranej specjalizacji, komunikacja z pacjentem jest podstawową umiejętnością w pracy lekarza. Profesja ta, obok procesu leczenia, opiera się na rozmowie z pacjentem i jego rodziną, dlatego edukacja z tego zakresu jest niezbędna.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.