Placówki medyczne w trosce o zapewnienie jak najwyższej jakości usług pacjentom powinny korzystać z możliwości profesjonalnej oceny zadowolenia osób korzystających ze świadczeń medycznych.
Systemy nieskoncentrowane na jakości regulują i standaryzują ważne obszary funkcjonowania ośrodków medycznych. Odnoszą się do spraw środowiska, bhp, bezpieczeństwa informacji oraz bezpieczeństwa żywności.
Obecnie, poza ministerialną akredytacją i mało jeszcze znaną EN 15224:2012, norma ISO 9001:2008 - System zarządzania jakością stanowi główny i najlepiej premiowany przez NFZ standard jakości z serii norm ISO.
Norma EN 15224:2012dedykowana ochronie zdrowia jest odpowiedzią na zbytnią uniwersalność ISO 9001, a także na zagrożenia w ochronie zdrowia, tj. zakażenia szpitalne, antybiotykoterapię, zdarzenia niepożądane i błędy medyczne.
Wśród menedżerów placówek medycznych ożywiło się zainteresowanie standardami jakości w ochronie zdrowia wynikające z faktu, że NFZ wzmocnił to kryterium w ocenie ofert podczas kontraktowania.
Placówki medyczne muszą stale dążyć do wzrostu zadowolenia pacjentów, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Przedmiotem oceny nie jest już wyłącznie dostęp do lekarza, lecz przede wszystkim czynniki wpływające na jakość.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!