Gdy pacjent zgłasza roszczenie, możesz pozostać biernym i czekać na rozwój wydarzeń, np. skargę do rzecznika odpowiedzialności zawodowej, powództwo cywilne, a nawet postępowanie karne. Możesz też zainicjować postępowanie mediacyjne, które jest stworzone do rozwiązywania konfliktów na linii lekarz - pacjent. Czym jest mediacja i jak ją prowadzić?
Prowadząc działalność leczniczą, niejednokrotnie negocjujemy i podejmujemy mediacje nie tylko z NFZ, ale z różnymi podmiotami współpracującymi. Nie zawsze relacje są partnerskie, np. w kontaktach z instytucjami publicznymi czy ubezpieczycielami, narzucającymi własne warunki i wymuszającymi rozwiązania korzystne tylko dla siebie. Jak osiągnąć kompromis?
Po impasie rokowań obligatoryjnym etapem sporu zbiorowego jest postępowanie mediacyjne. Bez niego pracownicy nie mogą rozpocząć strajku lub akcji protestacyjnej. Jak prowadzić mediacje, aby były bezstronne?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!