Uzyskanie akredytacji to motywacja dla naszego zespołu do jeszcze lepszej pracy i wyzwanie. Zamierzamy utrzymać się w czołówce najlepszych placówek w Polsce. Oczywiście wiąże się to z ponoszeniem większych kosztów, ale za to pacjent czuje się bezpiecznie - rozmowa z ANDRZEJEM MIELCARKIEM, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego im. Papieża Jana Pawła II w Zamościu.
Brakuje wiedzy na temat partnerstw. Jeśli nie ma się wystarczającej wiedzy na temat, który nie jest łatwy, a partnerstwo publiczno-prywatne to skomplikowana formuła, wówczas nie wybiera się takiego rozwiązania. Jest też strach przed nieznanym. Poza tym wokół partnerstw publiczno-prywatnych, działań na styku partnera prywatnego z władzą publiczną, panuje niedobra atmosfera - wywiad z dr Ireną Herbst, prezesem zarządu Centrum Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Placówki medyczne powinny mieć programy zarządzania ryzykiem. Nie da się tego zrobić bez pieniędzy, choć nie muszą to być duże nakłady. Może to być bezkosztowe w tym sensie, że w pewnym horyzoncie czasowym pieniądze się n-krotnie zwrócą. Bo nie będzie strat, kosztów procesów sądowych, odszkodowań, ucieczek pacjentów, złego wizerunku placówki itd. - wywiad z prof. dr hab. Krzysztofem Opolskim, kierownikiem Katedry Bankowości, Finansów i Rachunkowości Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertem z zakresu zarządzania ryzykiem.
To, czy placówki medyczne będą mogły starać się o dofinansowanie swoich przedsięwzięć związanych np. z inwestycjami w sprzęt medyczny lub rozbudowę posiadanych obiektów, zależy od zapisów w poszczególnych programach operacyjnych przygotowanych przez samorządy regionalne. Rozmowa z JANUSZEM LEWANDOWSKIM, komisarzem UE ds. programowania finansowego i budżetu w latach 2010–2014, obecnie posłem do Parlamentu Europejskiego.
Obecnie stosowany system nie uwzględnia wszystkich kluczowych i istotnych elementów funkcjonowania placówki medycznej. W dotychczasowych kryteriach ocenie poddawano zasoby świadczeniodawcy, w tym poziom zatrudnienia pracowników i posiadany sprzęt oraz wyposażenie placówki, nie zaś jakość świadczeń - rozmowa z dr. Markiem Haberem, przewodniczącym zespołu ds. ustalania kryteriów oceny jakościowej ofert w Ministerstwie Zdrowia.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!