Prof. Maciej Banach: Współczesna kardiologia i wyzwania z nią związane

Magdalena Bojko
27.09.2023AKTUALNE
Prof. Maciej Banach: Współczesna kardiologia i wyzwania z nią związane

Jednym z kluczowych wyzwań w kardiologii jest występowanie chorób serca związane z otyłością, co staje się coraz bardziej palącym problemem zdrowotnym. Rośnie także zagrożenie chorobami układu krążenia, a wzrost liczby przypadków zaburzeń rytmu serca dodatkowo komplikuje kliniczną praktykę kardiologiczną. Wysłuchaj rozmowy z serii „Ochrona zdrowia pod lupą” z prof. Maciejem Banachem, kierownikiem Zakładu Kardiologii Prewencyjnej i Lipidologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

• Z naszej rozmowy dowiesz się o aktualnych trendach i wyzwaniach w obszarze kardiologii, z którymi obecnie muszą się zmagać lekarze i naukowcy. Z ekspertem przyjrzymy się strategiom i podejściom, które mogą wspomagać walkę z chorobami serca związanymi z otyłością. Odkryjemy innowacje i działania, które mają potencjał zmniejszenia ryzyka zgonów z powodu chorób układu krążenia w przyszłości.

• W trakcie rozmowy zagłębimy się w nowoczesne metody diagnostyczne i terapeutyczne, które odgrywają kluczową rolę w leczeniu zaburzeń rytmu serca. Poruszymy temat korzyści wynikających ze spersonalizowanego podejścia do diagnostyki i terapii, przyglądając się praktycznemu wykorzystaniu tych metod w środowisku klinicznym.

• Ekspert przedstawi nam, jak nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja i telemedycyna, przyczyniają się do przeciwdziałania wyzwaniom w dziedzinie kardiologii. Rozmowa pozwoli nam zrozumieć, jakie aspekty opieki zdrowotnej i profilaktyki są kluczowe dla utrzymania zdrowia serca u osób starszych z wielochorobowością w kontekście starzejącego się społeczeństwa.

• Nie zabraknie także omówienia potencjalnych nowych terapii i podejść, które mogą kształtować przyszłość kardiologii. To zaproszenie do zgłębienia najnowszych osiągnięć i perspektywicznych horyzontów w dziedzinie sercowo-naczyniowej.

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Magdalena Bojko
Ekspert ds. marketingu i prawnik z wieloletnim doświadczeniem w globalnych firmach farmaceutycznych. Specjalizuje się w strategiach marketingowych, zarządzaniu projektami marketingowymi na poziomie regionalnym, projektach digitalowych i compliance, marketingu farmaceutycznym, prawie medycznym i farmaceutycznym, ochronie zdrowia, AI i HR.