Wymiana danych w elektronicznej dokumentacji medycznej – zmiany od 1 lipca 2021
Od 1 lipca 2021 r. wszystkie dane dotyczące zdarzeń medycznych placówki medyczne będą musiały wysyłać do Systemu P1, co umożliwi wymianę indeksów elektronicznej dokumentacji medycznej między nimi. Sprawdź, jakie dane będziesz musiał przekazywać do systemu P1. »
Digitalizacja dokumentacji medycznej po zmianie przepisów – kluczowe zasady i lista kontrolna
Niektóre przychodnie prowadzą historie choroby w formie papierowej, a pacjenci potwierdzają w nich odbycie wizyt. Tak też przyjmowane są oświadczenia pacjentów. Czy tę dokumentację należy skanować i umieszczać w systemie informatycznym, biorąc pod uwagę, że od 1 stycznia 2021 r. za podstawową postać dokumentacji medycznej uznaje się wersję elektroniczną? »
Zmiany w dokumentacji medycznej od 1 stycznia 2021 r. – 6 kluczowych wskazówek
W myśl nowego rozporządzenia o dokumentacji medycznej za podstawową uznano postać elektroniczną dokumentacji medycznej. Prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci papierowej od 1 stycznia 2021 r. jest możliwe tylko w dwóch określonych sytuacjach – gdy przepis rozporządzenia tak stanowi lub warunki organizacyjno-techniczne uniemożliwiają prowadzenie dokumentacji w postaci elektronicznej. »
Jak uniknąć błędów przy wystawianiu e-skierowań
Od 8 stycznia 2021 r. zaczęły obowiązywać w Polsce obowiązkowe e-skierowania. Zmiana ma ułatwić korzystanie z usług zdrowotnych, usprawnić cały system ochrony zdrowia, a także rozwiązać dotychczasowe problemy związane ze skierowaniami (np. ich nieczytelność). Sprawdź szczegóły tego rozwiązania i uniknij błędów przy wystawianiu e-skierowań. »
Jakie warunki musi spełnić punkt szczepień na wirusa SARS-CoV-2
Podmiot wykonujący szczepienia ma obowiązek zapewnić wyodrębnione stanowiska: punkt badań, stanowisko szczepień, poczekalnię dla osób szczepionych. Punkt badań i stanowisko szczepień powinny być oddzielone, np. parawanem. Nie ma jednak obowiązku wyodrębnienia oddzielnego pomieszczenia do szczepień. Poznaj szczegółowe wymogi dla podmiotów, które zgłosiły się do programu szczepień. »
Dlaczego badania profilaktyczne powinny objąć predyspozycje psychiczne pracownika
Jeśli pracodawca stawia przez pracownikiem zadania wymagające odpowiednich predyspozycji psychicznych, powinien skierować go również na badania psychologicznie, pod kątem oceny do pracy w narażeniu na stres, gotowości do podejmowania szybkich decyzji w różnych porach doby, a także predyspozycji do pracy zespołowej. Jeśli zabraknie tego w skierowaniu, lekarz medycyny pracy może poszerzyć zakres badań. Sprawdź, kiedy warto to zrobić. Z e-booka dowiesz się: z jakim środowiskiem pracy zmagają się obecnie pracownicy na co zwracać uwagę w opisie narażeń zawodowych zawartych w skierowaniu na badania profilaktyczne kiedy jest zasadne wykonywanie badań psychologicznych ukierunkowanych na ocenę osobowości »
Reżim sanitarny w placówkach medycznych – poznaj najważniejsze zasady
Przebywanie w szpitalu, a zwłaszcza hospitalizacja na oddziale chirurgicznym lub chorób zakaźnych, stwarza ryzyko zakażenia drobnoustrojami. Źródłem zakażenia mogą być inni chorzy obecni na oddziale, osoby będące nosicielami danego drobnoustroju, a także inne zarazki zasiedlające środowisko szpitala. Sprawdź, jak zadbać o bezpieczeństwo pacjenta na oddziale szpitalnym. »
Kontrole NFZ w okresie pandemii – jak nie narazić się na kary
Pandemia koronawirusa trwa i nabrała na sile, lecz do normalnego toku wróciły kontrole NFZ. Wstrzymano je w marcu w związku z sytuacją epidemiczną w kraju. NFZ do decyzji o wznowieniu kontroli podmiotów leczniczych skłoniły liczne skargi pacjentów związanie z niemożnością uzyskania świadczenia zdrowotnego. Dodatkowo obowiązujące przepisy nie określają w większości przypadków, kiedy powinno nastąpić zbadanie pacjenta w formie teleporady, a kiedy w formie osobistej. »
Teleporady w POZ – co zmieni nowy standard organizacyjny
Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy – takie standardy organizacyjne zgodnie z najnowszymi przepisami muszą spełnić przychodnie POZ. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »