Sprawnie zarządzana placówka – jakie kroki musisz podjąć
Każda placówka, by móc przetrwać i rozwijać się na rynku, musi działać sprawnie. Nie wystarczy jednak zaplanować, jakie procedury należy wdrożyć, a i to często wciąż nie jest standardem. Od czego więc zacząć?
- Aby osiągnąć sprawność działania organizacji, konieczne jest dobrze zorganizowanie pracy wszystkich pracowników, rozwijanie ich kompetencji, efektywne zarządzanie procesami i projektami, oraz tworzenie planów i wizji.
- Sprawność jest ściśle związana z orientacją na pacjenta, umożliwiając wzrost zadowolenia klientów i rozwijanie kompetencji kadry zarządzającej. W miarę jak organizacja rośnie, zarządzanie jej rozwojem staje się wyzwaniem, wymagającym unikania stagnacji i wprowadzania zmian.
- Istotne jest również utrzymanie sprawnego przepływu informacji i rozwiązywanie konfliktów, co przyczynia się do wzrostu zaangażowania pracowników. Ostatecznie, innowacyjność i skoncentrowanie na potrzebach rynkowych są kluczowymi elementami osiągnięcia sprawności w organizacji medycznej.
- Czytaj też: Dobra organizacja pracy – poznaj tajniki zarządzania operacyjnego
- Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.