Świadectwo pracy – co musi się w nim znaleźć

/appFiles/site_102/images/autor/rB5gNiJDkQG2oyY.jpeg

Autor: Sebastian Kryczka

Dodano: 21 września 2022
Świadectwo pracy – co musi się w nim znaleźć

Rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy z pracownikiem placówki medycznej obliguje prowadzącego placówkę lub osobę upoważnioną do sporządzenia i wydania świadectwa pracy. Sprawdź, komu musisz wystawić takie świadectwo, w jakim terminie i jak prostować w nim ewentualne błędy.

  • W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy.

  • W praktyce, uwzględniając specyfikę placówek medycznych i ścisłą specjalizację osób w nich zatrudnionych, optymalne będzie sporządzanie świadectw pracy przez osoby upoważnione do wykonywania czynności w zakresie prawa pracy – osobę, która zajmuje się szeroko rozumianymi sprawami personalnymi.

  • Placówka medyczna ma prawo stosowania własnego wzoru świadectwa pracy, np. w zakresie papieru firmowego.

  • Czytaj też: Obowiązki placówki medycznej związane ze świadectwami pracy»

  • Czytaj również: Akta osobowe – jak uniknąć 30 tys. zł kary»

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
świadectwo pracy