Jak ułożyć dokonały grafik pracy w rejestracji
Układanie grafików pracy to podstawowe zajęcie szefa rejestracji. Przy jego tworzeniu trzeba brać pod uwagę, na jakiej podstawie zatrudnione są rejestratorki w placówce medycznej (umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa B2B), w jakim wymiarze pracy (pełen etat, pół etat, ćwierć etatu, dorywczo na kilka godzin w miesiącu) i jaka jest liczba pracowników rejestracji. Oto wskazówki, które jeszcze dodatkowo wesprą Cię w wykonywaniu tego zadania.
Jak uzyskać pozwolenie na pracę cudzoziemca w rejestracji
Jeżeli cudzoziemiec przebywa na terenie Polski legalnie, a nie ma powodów, aby zwolnić go z obowiązku posiadania pozwolenia na pracę, należy uzyskać dla niego takie pozwolenie. Jakie czynności trzeba w związku z tym wykonać?
Jakie nowe obowiązki ma rejestracja w związku ze zmianami w systemie kolejkowym
Przepisy dotyczące harmonogramów i list oczekujących na świadczenia nałożyły na pracowników rejestracji nowe zadania. Dotyczą one trybu umieszczania pacjentów w harmonogramach i na listach oczekujących a także raportowania do NFZ wielu informacji odnośnie m.in. liczby zarejestrowanych pacjentów i czasu oczekiwania na świadczenia. Jakie zadania mają pracownicy rejestracji w związku z nowymi przepisami w zakresie kolejek?
Jakie są zasady zatrudniania cudzoziemców w rejestracji
Zatrudnienie cudzoziemców to coraz bardziej powszechny sposób, w jaki właściciele placówek medycznych radzą sobie z brakami kadrowymi na polskim rynku pracy. W jaki sposób można zatrudnić cudzoziemca w rejestracji? Jakie formalności muszą w związku z tym zostać spełnione?
Pracownicy rejestracji mają obowiązek dbać o godność pacjenta
Pracownicy rejestracji mają obowiązek przestrzegania prawa pacjenta do poszanowania godności., który wynika z art. 20 ust. 1 ustawy z listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Co powinni robić, aby postępować zgodnie z tym przepisem?
Tworząc procedury obsługi pacjenta w rejestracji, zwracaj uwagę na kwestie prawne
Podczas obsługi pacjentów w rejestracji kluczowa jest znajomość przepis ó w prawnych. Pracownik rejestracji musi być świadomy regulacji, kt ó re wpływają na jego pracę, w tym na obsługę pacjenta. Na jakie kwestie prawne należy zwracać uwagę, tworząc procedury obsługi pacjenta w rejestracji?
O czym może informować rejestratorka
Pacjent w czasie leczenia wielokrotnie styka się z rejestratorką. Jest ona często źródłem informacji dla pacjenta. Stąd rodzi się pytanie, jakie informacje może przekazać pacjentowi, a tym samym, jakie ma uprawnienia, zwłaszcza w kontekście dokumentacji medycznej i danych w niej zawartych?
Jak zorganizować pracę rejestracji – case study
Każda placówka medyczna może dowolnie zorganizować rejestrację pacjentów. Nie wszędzie jednak można uprościć ten proces tak, aby wszyscy byli zadowoleni. Jakie zatem kroki organizacyjne podjąć, aby zwiększyć komfort pracy personelu i pacjentów?