Zapraszamy klubowiczów do udziału w webinarium pt. „Skuteczny marketing: jak efektywnie i zgodnie z prawem kształtować wizerunek profesjonalnej placówki”. Webinarium poprowadzi Luiza Stroińska – trenerka biznesu z wieloletnim doświadczeniem w branży medyczno-farmaceutycznej.
To nie wykształcenie menedżera, specjalistyczne umiejętności, fachowa wiedza czy wyposażenie gabinetu/placówki wpływają na lojalność pacjentów. Co najwyżej wspierają wizerunek, który może wspomóc budowanie relacji. W istocie to tzw. miękkie kompetencje zapewniają Ci wiernych pacjentów, bo to one tworzą wartość dodaną do Twoich usług. Sprawdź, jak je rozwijać.
Usługi medyczne to produkt, od którego atrakcyjności i ceny w dużej mierze zależy liczba osób nim zainteresowanych. Co zrobić, aby pacjent wybrał nas, a nie usługi konkurencyjne? Czy tradycyjne działania marketingowe sprawdzą się również w promocji placówek medycznych?
Wraz z rozwojem Internetu rozwijają się kanały i narzędzia działania online, a także terminologia marketingowa. Warto tu wspomnieć o działaniach pull i push, ważnych również dla przyciągnięcia i utrzymania nowych pacjentów. Czym one są?
Działania marketingowe są niezbędne do efektywnego funkcjonowania na komercyjnym rynku usług zdrowotnych. Już dziś placówki medyczne muszą traktować marketing jako niezbędny element w zarządzania działalnością medyczną.
Z tego odcinka podcastu "Prawo dla zdrowia" dowiesz się, jak legalnie promować swój biznes medyczny i na co zwracać uwagę przy marketingu, promocji i reklamie usług medycznych.
Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które nie tylko wypromują mały gabinet lekarski, ale także pozwolą nim lepiej zarządzać. Poznaj proste i skuteczne sposoby na lepszą organizację pracy.
Współcześni internauci nie mają czasu na głęboką analizę stron, które odwiedzają. Strona placówki medycznej to wizytówka, która powinna zachęcać do skorzystania z jej usług. Jakie zatem elementy muszą się na niej znajdować, aby było to możliwe?
Placówka medyczna może przekazywać informacje o swoich usługach, jednak przekaz nie może mieć cech reklamy. Lekarze prowadzący indywidualne praktyki mają jeszcze więcej ograniczeń , które nakłada Naczelna Izba Lekarska . Sprawdź, jak postąpić w przypadku artykułu sponsorowanego.
Narzędzia digital pozwalają na szczegółową kontrolę danych, ruchu wewnętrznego i z zewnątrz, korelacji z mediami społecznościowymi, sprawdzania efektywności reklam itp. Wszystkie działania online są bowiem mierzalne i łatwo sprawdzić, co najbardziej interesuje pacjentów. Sprawdź, jak w pełni korzystać z potencjału tych narzędzi.
Coraz więcej klinik, szpitali czy przychodni korzysta z usług ekspertów w zakresie komunikacji, rozwoju, analiz rynkowych czy strategii, ale także zatrudnia specjalistów ds. marketingu. Na co zwrócić uwagę, podejmując takie działania?
Rolą kierownika jest zadbanie o to, aby wszyscy członkowie zespołu rozumieli, że pacjent jest najistotniejszy. Jak to osiągnąć, aby zamiast rywalizacji między pracownikami, koncentracji na hierarchii w strukturze organizacyjnej, wszyscy wspólnie pracowali nad marką placówki medycznej?
Każda placówka ochrony zdrowia, nawet całkiem mała, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni stawiają na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Oto wskazówki, jak w prosty i tani sposób stworzysz popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów.
Żeby coś skutecznie zmienić w placówce medycznej na lepsze, konieczna jest diagnoza stanu wyjściowego – ex post, która pozwoli Ci wyciągnąć wnioski, co wymaga naprawy, z czego lepiej zrezygnować, a na co postawić. Dowiedz się, jak ją przeprowadzić i na co zwrócić szczególną uwagę.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!