Czy Rzecznik Praw Pacjenta może żądać od placówki przesłania regulaminu organizacyjnego

/appFiles/site_102/images/autor/Zh8DWEFeCvqkrop.jpeg

Autor: Anna Słowińska

Dodano: 6 października 2023
Czy Rzecznik Praw Pacjenta może żądać od placówki przesłania regulaminu organizacyjnego

Zaniechanie realizowania bieżącej rejestracji pacjentów przy wykorzystaniu telefonu w jednej z placówek stało się przyczyną żądania przez Rzecznika Praw Pacjenta m.in. okazania procedur związanych z rejestracją pacjentów i regulaminu organizacyjnego placówki. Sprawdź, czy rzecznik może żądać przesłania takich dokumentów?

  • Regulamin organizacyjny placówki medycznej określa m.in. strukturę organizacyjną, zakres świadczeń zdrowotnych oraz procedury udzielania tych świadczeń. Jest ustalany przez kierownika placówki i dotyczy spraw nieuregulowanych w ustawie o działalności leczniczej.

  • Rzecznik Praw Pacjenta może wszcząć postępowanie wyjaśniające w przypadku podejrzeń naruszenia praw pacjenta w placówce medycznej. Ma prawo żądać dostępu do dokumentów placówki, w tym regulaminu organizacyjnego, i może podjąć różne działania po przeprowadzeniu postępowania.

  • Placówki medyczne są zobowiązane do zapewnienia rejestracji pacjentów, w tym telefonicznej, bez dyskryminacji. Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną i udzielanych z należytą starannością.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.