Komunikacja interpersonalna wzbudza zainteresowanie zarówno wśród zarządzających placówkami, jak i pracowników ochrony zdrowia. Dowiedz się, jakie umiejętności interpersonalne są nieodzowne w pracy lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych pracowników medycznych. Poznaj skuteczne sposoby doskonalenia kompetencji miękkich.
Wciąż marginalizowanym tematem jest umiejętne zagospodarowywanie ekspertów z długim zawodowym stażem, w wieku 50–60 lat i starszych, z których wielu boryka się z wykluczeniem zawodowym. Jak to wygląda w placówkach medycznych?
Pojęcie pracy zespołowej święci triumfy w naukach o zarządzaniu. Różnorodność oferty szkoleniowej związanej z budowaniem zespołów, rozpoznawaniem własnej roli zespołowej świadczy o sporym zainteresowaniu tą tematyką. Czym jest praca zespołowa i dlaczego taki właśnie rodzaj pracy ma przewagę nad pracą indywidualną?
Warto wspierać personel medyczny i pacjentów w trudnej sytuacji emocjonalnej związanej z pandemią i wojną w Ukrainie. Jakie znaczenie ma system wewnętrznej komunikacji dla właściwych relacji między personelem i pacjentami w czasie sytuacji nadzwyczajnej? Rozmowa z Aliną Pospischil, rzeczniczką prasową Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie.
Poszukiwanie pracowników w branży medycznej nie należy do łatwych zadań. Nierzadko poszukujemy osób doświadczonych – takich, które pracują już na analogicznych stanowiskach. Jak postąpić, aby próba pozyskania pracownika nie była zakwalifikowana jako czyn nieuczciwej konkurencji?
Menedżerowie placówek medycznych mogą szukać podpowiedzi, jak przyciągać, pozyskiwać, oceniać i rekrutować ludzi w normie ISO 30405:2016. Koncentruje się ona na kluczowych procesach i praktykach. ISO 30405:2016 może być stosowana przez każdą organizację, niezależnie od jej typu i wielkości.
Wydajne, dobrze zorganizowane zespoły projektowe odgrywają ważną rolę w sukcesach współczesnych organizacji. Ponieważ technologie cyfrowe zmieniają środowisko pracy, budowanie wydajnych zespołów ma coraz większe znaczenie również dla placówek medycznych. Dowiedz się, jak je tworzyć i rozwijać ich efektywność.
Dobra rozmowa wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Zarządzający placówkami medycznymi wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.
Kadra menedżerska w dobie pandemii powinna dbać o organizacyjny dobrostan, właściwe relacje między ludźmi, poczucie przynależności do wspólnoty i tworzenie kultury organizacyjnej. Jak dążyć do tego, aby każdy w placówce medycznej miał poczucie sensu wykonywanej pracy i komfort psychiczny?
Przed zarządzającymi placówkami medycznymi ogromne wyzwanie - czwarta fala pandemii koronawirusa. Na jakie zagadnienia dyrektorzy szpitali i przychodni powinni zwrócić szczególną uwagę, by w kolejnym kryzysie pandemicznym zapewnić pracownikom maksimum komfortu psychofizycznego?
Czas pandemii pokazał, że poziom zmęczenia, stresu i wypalenia może być jeszcze większy i znacznie bardziej dotkliwy. Może prowadzić nie tylko do bezsenności, lecz także do depresji i konieczności korzystania z pomocy psychiatrycznej. Sprawdź, co może zrobić pracodawca, aby wesprzeć zdrowie psychiczne pracowników.
Możliwość dogłębnego poznania problemów na danym stanowisku i realnej szansy ich rozwiązania daje kontakt z pracownikami w naturalnym środowisku pracy. Pozwala to na dotarcie do źródłowych problemów i jest znacznie bardziej efektywne niż typowe zarządzanie „zza biurka”. Sprawdź, co jeszcze się sprawdza w Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich.
Składniki wynagrodzenia należnego pracownikowi w miesiącu, w którym dokonuje się wypłaty wynagrodzenia za nadgodziny, są podstawą ustalenia wynagrodzenia z tytułu wykonywanej pracy nadliczbowej. Jak obliczyć wysokość dodatku za przekroczenie normy średniotygodniowej?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!